23 Settembre 2014

by francismadphotography

10437772_857480590951780_2500338912505063806_n

La mia nuova università si trova in un parco, quello dell’ex manicomio di Trieste e quando cammino e leggo i cartelli con le indicazioni stradali mi viene sempre da sorridere. Non so se sentirmi più a casa per quello che studio ed ho sempre voluto studiare, o perchè ci sono dei sanatori. Poco importa forse, passare da San Salvario dove avevo il parco del Valentino a due metri e praticamente di fronte, a San Giovanni dove ce l’ho tutto intorno è stato seriamente un bel passo. Molti di voi forse non hanno mai avuto la fortuna, ma fidatevi se vi dico che studiare in un parco è sicuramente una delle cose più belle che ci sia.
Penso spesso ai miei vecchi amici di geologia, del resto come potrei non farlo visto che il nome del parco è lo stesso di quello del patrono di Torino?

Buon pomeriggio a tutti
————————————————————————————————

My new university is located in a park, one of the former mental hospital in Trieste and when I walk and read the signs with directions I always smile. I do not know whether to feel more at home to study and what I have always wanted to study, or because there are sanatoriums. Maybe it does not matter, go to San Salvario where I had the Valentino Park to two meters and practically across the street, San Giovanni where I have been all around is seriously a good step. Many of you may have never had the good fortune, but trust me when I tell you that studying in a park is definitely one of the most beautiful things there is.
I often think of my old friends of geology, the rest as I could not do it because the name of the park is the same as that of the patron saint of Turin?

Good afternoon everyone